zondag 26 juli 2009

Mito City: nieuwe sessie, nieuwe kansen!

Een hele goede avond iedereen! Het was een vermoeiende dag. Gisteravond tot laat in de avond taiko gespeeld met otousan en vanochtend moest ik al om half 8 op voor de eerste dag van sessie 2 in Mito City! Heb goed ontbeten met soep, bacon and egg en brood. Na het ontbijt gingen we naar het centrum van Mito om de nieuwe leden te ontmoeten en kennis te maken met deze. Omdat de nieuwe leden nog ingeleid moesten worden in het WCI bestaan, deden Jake, Hiro, Gaby, Berthalina, Janice en Adriana (oftewel de staff) dezelfde inleiding als wij, eerste sessie gangers, kregen in de eerste sessie. Boeiend! Voor de nieuwe leden misschien. Maar wij kregen het verhaal dus voor de tweede keer te horen. Daarna moesten wij echter een deel van de inleiding zelf presenteren aan de nieuwelingen. Jake had de onderwerpen verdeeld, en had mij het onderwerp tabak, alchohol en drugs gegeven. Toeval? Volgens mij niet, Jake kennende. De grappenmaker. Ik heb een hele show weggegeven met tekeningen op het whiteboard en iedereen behandeld als kleuters (zoals: kijk kinders, dit is een sigaret. Als je van sigaretten houd, beschadig je niet alleen jezelf maar ook anderen... etc, etc). Dat was een groot succes. Anyway, de nieuwe leden zijn best tof. Hoewel de oude leden nog een beetje zitten met het vertrek van de exleden van de vorige sessie, konden we het vandaag over het algemeen goed met elkaar vinden. Mijn persoonlijke voorkeur ging naar drie Japanse dames; Saki, Chinogwat (ben haar naam vergeten, ik noem haar [mom]. Grappig verhaal; gister moest ik mijn schoenen uitdoen, maar ik was moe en kon mijn veters niet loskrijgen. Zij vroeg mij of het lukte, ging op haar hurken zitten en peuterde mijn veters los. Daarom noem ik haar [mom]. Lache!) en Yuki. Verder ben ik fan van Kevin, een Aziaat uit Amerika, Texas. Na de lunch en onze presentaties, kregen we een uitleg over de geschiedenis van Mito. Dat was niet echt boeiend. Zuxin was naast mij in slaap gevallen. Meg, die aan mijn andere kant zat, was wel genki en oplettend. Ze was vandaag telkens energiek en moe op de verkeerde momenten. Toen we een groepsfoto namen, was Meg weer moe. Gekke meid. Daarna kregen we een rondleiding door Mito. Eerst gingen we naar het huis van de Tokugawa familie (de laatste shogun familie) en vervolgens gingen we naar een prachtige Shinto schrijn, Karakuen genaamd (geloof ik). Dat was mooi, interessant en vooral lachen met de oude en ook nieuwe WCI leden. Toen haalde mijn nieuwe okaasan mij op (ik mis de Shimizu familie nog steeds, maar ik houd contact met zowel de Shimizu familie als met de Fukutomi familie via de mail) om naar het lokale zomer festijn te gaan (Kaneage natsu matsuri). Dat was echt super gezellig! Ik heb yakitori, suikerspin, schaafijs (jajaja!) en bier geconsumeerd. Er werd op de taiko drums gespeeld, de bonodori (matsuri dans) gedanst en een gratis loterij gehouden (kan de Nederlandse kermis een puntje aan zuigen!). Zit nu vermoeid thuis achter de computer. Ik houd het nu maar voor gezien, want morgen is het Arigatou Evento oefenen geblazen. Plus ik ga de burgemeester van Mito ontmoeten. WHOO!
Ik trakteer u nog met een paar nieuwe en oude fotos die ik heb gevonden. Later!

Q&A

Een maid is een serveerster in een costuum die de klanten serveert. In een maid cafe lopen alleen van dit soort type serveersters rond. Het is zeg maar de lieve variant op Hooters.

Ik zit nu bij de familie Hanawa. Vader is otousan. Moeder is okaasan. Broertje van 12 is Yoshinori. Ik noem hem Yoshinori-kun. Broertje van 8 is Naoki. Ik noem hem Naoki-kun. (Hij werd boos toen ik hem Naoki-chan noemde, grappig ventje) Zusje van 5 jaar is Mayuko. Ik noem haar Mayuko-chan.

Trouwens een voorbeeld van mijn favoriete dans van de Arigatou Evento, Souran Bushi:

http://www.youtube.com/watch?v=4_FeMek7A4I&feature=related

Verschilt een klein beetje met de onze. Die van ons is vetter :P

Huize ten Bosch


okaasan voor paleis van Beatrix in Huize den Bosch



Ik voor de ingang van Huize den Bosch
Tama



Links Ryuusuke, rechts Noritaka



okaasan voor een monument bij de Yasukuni Schrijn



Ik en Solid Snake in een gamehall in Akihabara!




Tokyo Tower!


Tokyo skyline at night vanaf de Tokyo Tower

Kyoto


Angel en een poolstok



Angel en ik spelen een schietspel in een arcade hall in Kyoto

Vlnr:Moeder van Yuuki, Angel, ik, Mattias en Yuuki. Na het geweldige eten in de izakaya van Yuuki!

Chong rookt overal, ook waar je niet mag roken :P


Links: Liz (Canada), rechts Meg (Amerika)



Zuxin, vermoeid en geirriteerd door mijn aanwezigheid. Lekker voor je!

Mito

Vlnr: ik, Naoki-kun en Mayuko-chan, op het Kaneage Natsu Matsuri



Vlnr: ik, okaasan, Mayuko-chan en Naoki-kun



Ik en otousan genieten van het koude bier in de hitte van de matsuri


Nee, Naoki-kun doet altijd zo. Grappig ventje.


Yeah!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit Ashwin. B)
    Ben blij dat het summer course program je bevalt. Ik zit zelf volgende week alweer in Nederland. ;P Ik zie je weer in Leiden dude!

    Gr.
    Yori

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vette shit knul! En mooi dat je er foto's bij hebt :). Akiba is voor de gamers natuurlijk Walhalla, niet? (ook op de foto geweest met die grote Mario, zoals Arne en ik allebei toevallig?). En Taiko, heb ik ook uren gespeeld, op zo'n vette arcadekast. Als ze die eens naar Nederland zouden halen, pff...

    Nou goed, lees snel van je, nog veel plezier!

    叔父-san Ruben ;)

    BeantwoordenVerwijderen