woensdag 29 juli 2009

Race Race Race!

Goodevening everyone! Dit is Ashwin reschtstreeks vanuit Mitoshi, Japan! Vandaag was opstaan weer een hel. Had mijn ontbijt naar binnengepropt. Mayuko-chan, Naoki-kun, Yoshinori-kun en okaasan gingen vandaag met mij mee naar de activiteit van vandaag. Vandaag deden we hiking! Dat betekent: iedereen werd ingedeeld in een groep. Elke groep moest verschillende vragen beantwoorden, waarvan de antwoord verspreid over de bossen en het platteland van Mito lagen. Vragen zoals: welke groente groeien in de velden van deze streek? Als je alle vragen beantwoord had, moest je als de sodemieter terug naar de meeting point. Het was namelijk een race. Ik werd ingedeeld in groep 5, samen met mijn hostfamilie, Janice en haar hostfamilie en een beeldschone studente van Hibaraki University. Een paar studenten deden mee met de activiteit, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dus. Dat was wel leuk. Janice zat de hele tijd te porren in mijn zij, praat met haar dan, praat met haar dan. Dat deed ik ook. Hoe oud ben je? NEEN DAT VRAAG JE NIET AAN EEN DAME! Ze geeft gewoon antwoord. 21. Mooi. Vraag twee: hoeveelste jaar student ben je? 4e jaars. Best. Toen keken we elkaar aan, en schoten beiden in de lach. Ben haar naam weer vergeten, maar ik vraag het morgen wel aan haar. Ik weet, I am terrible.
Anyway, back on topic. De race was supervet. Eerst langs het platteland van Mito met allerlei soorten vruchten en groenten. Daarna met de groep de bossen in. Overal gigantische bamboeplanten en grote bomen. En ontiegelijk veel insecten. Was mijn antimuggenspul vergeten, dus ik ben lekgeprik door die stomme muggen. We hebben 1o7 minuten gedaan over onze speurtocht. Goed voor de 5e plaats. Groep 5, 5e plaats. Maar wij hadden een goed excuus, het broertje van Janice kon niet meer tegen de hitte. Dus we moesten lang stoppen en uiteindelijk werd hij opgehaald met de auto. Dus. We zijn eigenlijk eerste, maar niemand weet het.
Alsof ik niet genoeg heb gezweet vandaag... Daarna ben ik als een malle gaan voetballen in de hitte met de kids. Dat was lachen! Maar na het voetballen was mijn shirt helemaal doorweekt van de zweet. Dat had ik nog nooit meegemaakt.
Als laatst deden we een soort van pinata met watermeloen met de kinderen. Je kreeg een bamboestok en een blinddoek en dan moest je de watermeloen localiseren en kapotslaan. Sounds easy, which it is not. Elke jongen sloeg mis, en Zuxin sloeg hem in 1 keer perfect in 2 helften. Mad skills.
Na een geslaagde dag met de hostfamilies, keerde we terug naar huis om 3 uur (voor de verandering) en ik plofte meteen op bed. Ik was kapot! Het is hier elke dag tegen de 30 graden en super benauwd. Dus activiteiten in de open lucht, is zo vermoeiend. Ik deed een middag dutje, at avondeten (vis, kip, rijst en rare groenten... UMAI!) en ging oefenen voor het Arigatou Evento, which is overmorgen! Beetje beatboxen, dansen, zingen, dansen, beatboxen. En daarna ging ik Ponyo, The Movie kijken. Zo lief!
En met wederom een glimlach op mijn gezicht, zeg ik u welterusten en tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Haha, wederom mooie verhalen! En het meest interessant natuurlijk dat stuk van die 'beeldschone studente', jajajaja :). Maar de rest ook hoor ;). En dat van die meloen enzo, dacht dat dat alleen in anime voorkwam, maar dat blijkt dus echt te bestaan. Pff, maffe Jappen.. Verder zou ik zeggen, keep up the good work! En hou ons op de hoogte!

    ps. hier gebeurt niks, anders laat ik het je wel weten! Oh, wel met Kev gerepeteerd, en Arne is nu bijna terug van zijn veeeeel te lange vakantie!

    Tot snel!

    Rm - de enige - C

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lal,
    Wat een event. Leuk actief bezig zijn met de host familie. Ziet het platteland van Japan er precies zo uit als in die tekenfilm Spirited Away? Lache he. Er is hier trouwens een tekenfilm over een meloendrankje waarin te zien is dat meloenen van Japanse denk ik mensen over straat rollen. Toevallig. Wat hebben jullie daarna met de meloenen gedaan? Toh opgegeten he! En de groenten geplukt of alleen geobserveerd? Mooi verhaal waar ik als ik het lees weer erbij ben. Handig he lal muggen zalf. Overal menemen. Land van de muggen Remember. Alles is goed hier. Schrijf dit op je verjaardag om 1 uur s'nachts. Pa Nin en ik ebben net op je gezondheid geproost. Ro ligt te slapen.

    Was toch wel een echte vrouw he of was het sabnam mausi????????????

    Pas goed op jezelf. Stuur je hierbij heel veel kusjes en knuffels van ons allemaal. Paar dikke
    brasa's voor je verjaardag. Check je mail.

    Groeten aan je host familie. Ook aan je vorige familie als je ze mailt.

    I L Y
    Je okasaan

    BeantwoordenVerwijderen